побудувати 7 видів септакордів від ноти ля і сі
Ответы на вопрос
Ответ:
Вот поищи тут
Объяснение:
13. Півтон і тон
Півтон - це відстань між двома найближчими звуками. Два півтони складають цілий тон.
Тони і півтони в гамі ДО мажор:
ДО-РЕ - тон, РЕ-МІ - тон, МІ-ФА - півтон, ФА-СОЛЬ - тон, СОЛЬ-ЛЯ - тон, ЛЯ-СІ - тон, СІ-ДО - півтон.
14. Дієз, бемоль, Бекар
Знаки підвищення і зниження окремих звуків називаються знаками альтерації, або хроматическими знаками.
Дієз - знак підвищення звуку на півтон: #
Бемоль - знак зниження звуку на півтон: b
Бекар - знак, який скасовує дію дієза або бемоля.
Назви чорних клавіш фортепіано:
• Чорна клавіша між ДО і РЕ - ДО-дієз або РЕ-бемоль.
• Чорна клавіша між РЕ і МІ - РЕ-дієз або МІ-бемоль.
• Чорна клавіша між ФА і СОЛЬ - ФА-дієз або СОЛЬ-бемоль.
• Чорна клавіша між СОЛЬ і ЛЯ - СОЛЬ-дієз або ЛЯ-бемоль.
• Чорна клавіша між ЛЯ і СІ - ЛЯ-дієз або СІ-бемоль.
15. Ключові і неключові знаки альтерації
Дієз або бемоль, поставлені близько ключа, називаються ключовими знаками альтерації. Ключові знаки зберігаються протягом усього мелодії.
Дієз або бемоль, що стоять перед нотою, називаються неключовими, або випадковими, знаками альтерації. Випадкові знаки зберігаються тільки в даному такті.
16. Тональність СОЛЬ мажор
СОЛЬ мажор - мажорний лад, в якому тоникою є звук СОЛЬ (лад з одним дієзом біля ключа).
Звуки, з яких складається СОЛЬ мажор:
• СОЛЬ, ЛЯ, СІ, ДО, РЕ, МІ, ФА-дієз, (СОЛЬ).
Ключовий знак в тональності СОЛЬ мажор: ФА-дієз.
Гамма Соль мажор і її сходинки:
• СОЛЬ - I, ЛЯ - II, СІ - III, ДО - IV, РЕ - V, МІ - VI, ФА-дієз - VII, (СОЛЬ) - I.
Тонічний тризвук в СОЛЬ мажорі: СОЛЬ - I, СІ - III, РЕ - V.
Вступні звуки в СОЛЬ мажорі: • ФА-дієз - VII, ЛЯ - II.
17. Тональність ФА мажор ФА мажор - мажорний лад, в якому тоникою є звук ФА (лад з одним бемолєм біля ключа).
Звуки, з яких складається ФА мажор:
• ФА, СОЛЬ, ЛЯ, СІ-бемоль, ДО, РЕ, МІ, (ФА).
Ключовий знак в тональності ФА мажор: СІ-бемоль.
Гамма ФА мажор і її сходинки:
• ФА -I, СОЛЬ - II, ЛЯ - III, СІ-бемоль - IV, ДО - V, РЕ - VI, МІ - VII, (ФА) - I.
Тонічний тризвук в ФА мажорі: ФА-I, ЛЯ - III, ДО - V.
Вступні звуки (увідні) в ФА мажорі: МИ - VII, СОЛЬ - II.
18. Транспозиція
Транспозицією називається перенесення мелодії з однієї тональності в іншу.
При цьому в мелодії з первісною тональністю проставляються номера сходинок. Номера сходинок підписуються під новий нотний стан, потім приписуються над номерами ступенів ноти мелодії вже в новій тональності.
19. Пауза
Паузою називається перерва в звучанні (знак мовчання).
Ціла пауза, рівна по тривалості цілої ноті, записується як чорний прямокутник під четвертої лінійкою. Нібито висить.
Половинна пауза, рівна по тривалості половинній ноті, записується як чорний прямокутник на третій лінійці. Присіла на лінійку.
Четвертна пауза, рівна по тривалості четвертний ноті, записується як знак, що нагадує зигзаг.
Восьма пауза, рівна по тривалості восьмий ноті, записується як знак, що нагадує цифру чотири.
20. Музична фраза
Фрази - це частини, на які поділяється мелодія.
Ритмічні зупинки або паузи в мелодії (вони називаються цезурами) вказують на закінчення музичних фраз.
Будь-яка повторність в мелодії - точна або з деякими змінами - створює відчуття початку нової музичної фрази.
Кінець фрази позначається знаком "галка" або "кома".
21. Реприза
Репризою називається знак повторення, це дві точки - вище другий і вище третьої лінійок близько двох вертикальних ліній.
22. Басовий ключ
Басовий ключ - це знак, який вказує, що звук ФА малої октави записується на четвертій лінії нотоносца.
Відповідно розташуванню ноти ФА на четвертій лінії розташовуються і інші ноти, наприклад, нота ДО великої октави записується на другій додатковій лінії знизу, а нота ДО малої октави - між другою і третьою лінією.
23. Тональність ЛЯ мінор
ЛЯ мінор - мінорний лад, в якому тоникой є звук ЛЯ. Це лад, паралельний ДО мажору.
Паралельними називаються мажорні і мінорні тональності з однаковими ключовими знаками. Тоніка паралельної мінорній тональності є шостою сходинкою мажорній тональності.
Гамма ЛЯ мінор і її сходинки:
ЛЯ - I, СІ - II, ДО - III, РЕ - IV, МІ - V, ФА - VI, СОЛЬ - VII, (ЛЯ) - I.
Тонічний тризвук в ЛЯ мінорі: ЛЯ - I, ДО - III, МІ - V.
Вступні (увідні) звуки в Ля мінорі: СОЛЬ - VII, СІ - II.
24. Тональність МІ мінор
Тональність мі мінор
мі мінор - мінорний лад, в якому тоникою є звук "МІ" (лад, паралельний СОЛЬ мажору, з одним дієзом біля ключа).
Звуки, з яких складається МІ мінор:
• МІ, ФА-дієз, СОЛЬ, ЛЯ, СІ, ДО, РЕ, МІ.
Ключовий знак в тональності мі мінор:
• ФА-дієз, записується на п'ятій лінії нотного стану.
Гама мі мінор і її сходинки вгору:
• МИ - I, ФА-дієз - II, СОЛЬ - III, ЛЯ - IV, СІ - V, ДО - VI, РЕ -VII, МІ - I.
Гама мі мінор і її сходинки донизу:
• МИ -I, РЕ -VII, ДО - VI, СІ - V, ЛЯ - IV, СОЛЬ - III, ФА-дієз - II, МІ - I.
Тонічний тризвук в мі мінорі:
• МИ -I, СОЛЬ - III, СІ - V.
Увідні звуки в натуральному мі мінорі:
• РЕ –VII, ФА-дієз – II.